SEO Strategie
Buitenkeukendeal: 285% meer websitebezoekers en 251% meer online omzet na drie maanden
Eind 2021 klopte Buitenkeukendeal bij Internet Impact aan. Ze scoorden niet in Google, hadden weinig websitebezoekers en haalden nauwelijks omzet uit rechtstreekse online verkoop. Wij hielpen Buitenkeukendeal het tij te keren. Na drie maanden stonden ze voor meerdere zoekwoorden op nummer één en nog eens drie maanden later was hun maandelijkse online omzet met 251% gestegen.
Buitenkeukendeal bestaat sinds eind 2020. Ze verkopen een uniek product en Buitenkeukendeal heeft vrij weinig concurrentie. De bezoekers van hun website hebben vaak al een koopintentie en de gemiddelde orderwaarde is relatief hoog waardoor elke sale veel impact heeft op de omzet.
Weinig traffic en een lage online omzet
Buitenkeukendeal werd niet gevonden in Google. Met organische posities buiten de top 100 hadden ze slechts enkele websitebezoekers per dag en kregen te weinig bestellingen via hun eigen website. De online verkoop verliep vooral via derden. Slechts 20 à 30% van de online bestellingen kwam rechtstreeks binnen. De maandelijkse online omzet van € 18.167 lag ver onder hun ambitieniveau.
Wij willen beter gevonden worden in Google, kun je ons helpen?
Buitenkeukendeal vroeg ons te zorgen voor betere posities in Google om meer websitebezoekers aan te trekken en een hogere online omzet te genereren. Wij kregen de vrije hand bij het opzetten van een SEO- en SEA-strategie. Via op maat gemaakte content en Google Ads gaven we zowel de traffic als de conversie een flinke boost.
Groeien!
Op nummer één in Google: 251% meer online omzet
Al na twee maanden zag Buitenkeukendeal duidelijke veranderingen: meer organische en betaalde bezoekers, meer offerteaanvragen, meer bestellingen en meer potentiële klanten op de live chat. Waar Buitenkeukendeal eerst niet scoorde in Google, stonden ze na drie maanden op nummer één voor zes belangrijke zoekwoorden. Het resultaat was een maandelijkse omzetstijging van 251%.
Meer dan twaalf nummer één posities behaald en we werken hard om dit op te krikken!
Whop, een enorme stijging in organische bezoek!
De omzet ging door het dak. Met alle gevolgen van dien voor de klant 😳…
Testimonials
Een goede SEO-strategie betaalt zichzelf terug
Jesper van der Wal, directeur van Buitenkeukendeal, is erg tevreden met de resultaten.
´Al na twee maanden leverde de strategie van Internet Impact de gewenste veranderingen op: aanzienlijk meer websitebezoekers, online bestellingen en omzet. Ik kan me nu helemaal richten op het ondernemerschap omdat ik veel minder tijd kwijt ben aan sales.’
‘Onze samenwerking loopt door met maandelijkse content en voortdurende optimalisatie. Ik krijg één keer per maand een update en dat is voldoende. Zelf heb ik weinig kaas gegeten van internetmarketing en ik wil me niet bezighouden met zaken waar ik geen verstand van heb. Ik heb Internet Impact vanaf het begin de volledige controle gegeven en dat heeft zich uitbetaald. ’
En het beste moet nog komen…
Internet Impact in actie
Hoe zag de planning en de werkzaamheden voor Buitenkeukendeal.nl eruit?
Q4
• Content schrijven: onder andere blogartikelen en landingspagina’s.
Q1
• Landingspagina’s optimaliseren.
• Extra landingspagina’s aanmaken.
Q2
• Linkbuilding continueren
• Extra pagina's aanmaken
Q3
• Site speed verbeteringen
• Linkbuilding continueren
Hoger scoren in Google
Wil jij ook hoger scoren in Google en je omzet zien groeien?
Effectieve SEO heeft drie pijlers: techniek, content en autoriteit. Met onze kennis en ervaring helpen wij je om al deze gebieden effectief en snel aan te pakken.
- een op maat gesneden pakket met maandelijkse diensten
- advies/strategie voor een aantal maanden
- de mogelijkheid om maandelijks op te zeggen
- transparante maandelijkse rapportages
- laagdrempelige communicatie
- resultaat.